Black Friday în China: vânzări de 1 miliard de dolari în timp record
Black Friday se apropie și la noi, dar la chinezi e cea mai mare nebunie, având în vedere noul record de vânzări.
Poate că Black Friday n-a ajuns în toată lumea, dar sigur a ajuns pe mai toate marile piețe, unde există potențial de reduceri, dar și de oameni care vor să cumpere la reducere. China pare să fie una dintre acele piețe, iar cumpărătorii de aici au reușit să stabilească un nou record.
Alibaba a mai stabilit recorduri de vânzări în trecut, iar acum o face din nou. Evenimentul de vânzări de pe site, cunoscut ca Singles Day, a adus cifre importante pentru portofoliul companiei. Astfel, în cele 24 de ore de reduceri, au fost vândute bunuri de 30,8 miliarde de dolari, iar acestea au ajuns în 230 de țări. Creșterea e consistentă, de 27%, în comparație cu 2017.
Mai semnificativ este momentul de start al vânzărilor de Black Friday din China. A fost nevoie de doar 85 de secunde ca Alibaba să vândă bunuri de un miliard de dolari. Produse de 10 miliarde de dolari au fost vândute în prima oră de reduceri. O mulțime de branduri mari au oferit reduceri, între care Apple, Nike, Gap și Dyson.
Cifrele sunt enorme chiar și în comparație cu SUA, de unde provine Black Friday. Aici, în 2017, vânzările online au însemnat ”doar” 5 miliarde de dolari.
Evenimentul celor de la Alibaba e cu atât mai impresionant cu cât au existat diverse piedici apărute înaintea acestui Black Friday. Taxele impuse de SUA au influențat, într-o oarecare măsură, prețurile. În plus, yuanul chinez nu mai valorează atât de mult ca anul trecut. Alibaba și-a redus estimările de venituri pe fondul viitorului incert.
Astfel de elemente sugerează că festivalul a devenit suficient de mare încât să fie independent de situația politică și economică din China, chiar dacă unii nu sunt de acord cu această ”odă pentru consumerism”.